z35W7z4v9z8w

2015-02-22

Jag älskar hundar - Gulliga och busiga hundar

Så här står det i Wikipedia om hundar:

"Hund (Canis lupus familiaris eller Canis lupus domesticus, tidigare även Canis familiaris) är en domesticerad underart av varg (Canis lupus) och den vetenskapliga läran om hundar kallas kynologi. Hundar finns av många olika raser, vilka framavlats av människan sedan hunden domesticerades. Idag bestäms dessa raser utifrån vissa rasstandards som internationellt fastställs av Fédération Cynologique Internationale (FCI). En hund av hankön kallas hund eller enbart hane och en av honkön kallas för tik och dess avkomma kallas valp."

Man blir ju bara trött av att läsa texten. Hundar är mycket roligare än så. Hundar är mycket mer.

Många pratar om hundraser, men en hund är inte bara en ras.. man kan sortera hundarna så här: Stora hundar, små hundar, gulliga hundar, dreglande hundar, ilskna hundar, hungriga hundar med bedjande blickar, rädda hundar, sovande hundar, skällande hundar. Och sist men inte minst… Otroligt busiga & roliga hundar...

Kolla in dom här busungarna...


Kärleken till hundar har funnits i hela mitt liv. Varenda födelsedag önskar jag mig en hund. På min önskelistan finns alltid hundar med. Och likadant har det varit på jul, namnsdagar och alla andra dagar då jag tyckte att mina föräldrar borde vekna. Men pappa är stenhård. Han tycker att djur ska leva i frihet och inte inlåsta i bostäder. Punkt slut!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar